VÝTVARNÝ OBOR mohou navštěvovat žáci od 5 do 18 let a dospělí.
Přípravnou výtvarnou výchovu navštěvují žáci ve věku 5 – 8 let.
I. stupeň výtvarného oboru navštěvují žáci ve věku 9 – 15 let. Ukončuje se absolventskou prací vystavenou na výstavě absolventů.
II. stupeň výtvarného oboru navštěvují studenti ve věku 16 – 18 let. Také absolventi tohoto cyklu ukončují studium absolventskými pracemi.
Rozšířené vyučování je určeno pro nejtalentovanější žáky ve věku 12 – 18 let, kteří se připravují na studium na středních a vysokých školách výtvarného zaměření.
Studium pro dospělé je určeno zájemcům od 19 let.
Věk zájemců o studium není omezen. Přijímáme děti ve věku od 5 let do přípravky, i starší žáky, které zařazujeme do skupin, kam věkem náleží.
Výuka
probíhá vždy ve 3 vyučovacích hodinách týdně.
Obsah vyučovaných předmětů
Plošná tvorba – zahrnuje kreslířské, malířské a grafické reakce na skutečnost,
na život nebo niterný svět žáků. Žáci poznávají výrazovou svébytnost linií, barev a tvarů ve vlastní volné a užité
tvorbě, v pozorování a v přepisu reality nebo v kontaktu s výtvarným uměním
Prostorová tvorba – učí žáky odlišnému způsobu výtvarného myšlení. Vedle prostorového uplatnění linií, barev a tvarů vystupuje
do popředí role světla a stínu, plastických kontrastů a materiálových kvalit
Objektová a akční tvorba – vyvažuje prožitkovými aktivitami některé postupy plošné a prostorové tvorby. Na nezvyklé zážitky,
smyslové podněty, na pocity, vztahy a vznikající postoje navazuje jejich výtvarný přepis a hlouběji se ukotvuje. Objektová tvorba pomáhá žákům přiblížit se realitě – materiálu či nalezenému předmětu, vytvářet nová prostředí. Akční tvorba se vztahuje k jedinci a k jeho situaci ve světě, k vnímání sebe sama nebo k prožívání kontaktů s druhými.
Výtvarná kultura – nabízí prožitky, porovnává vztahy mezi životem, člověkem a
uměním, sleduje pohyb uvnitř žánrů a napříč historií. Na všech stupních studia jde o hledání inspirací, asociací a souvislostí.
Fotografování – zaměřuje duchovní potenciál žáka k vnímání, poznávání a interpretaci jevů. Kultivuje jeho imaginaci, tvořivost,
fantazii a výtvarnou citlivost. Rozvíjí schopnost rozeznat psychologické účinky viděného a fotografické možnosti, které je zvýrazňují, vede k souladu mezi námětem, jeho obsahem a zpracováním
Keramika – její přitažlivost odráží archetypální vztah k půdě a k hmotě. Keramické postupy jsou stejně přirozené jako sám
materiál. Je tedy nejpřirozenějším uměleckořemeslným projevem, který je zcela závislý na autorovi, na jeho představách a prožívání vlastní hmoty